A început şcoala. Azi folosim computere, videoproiectoare, unii elevi au telefoane mobile care pot fi conectate la internet, dar încă mai citesc de pe manuale şi iau notiţe pe clasicele caiete. Ce-o să fie peste nişte ani?
Poate că laboratorul de informatică, softul educaţional, mijloacele de învăţământ tradiţionale vor fi noţiuni învechite şi înlocuite de generalizarea conceptului de învăţare permanentă, de interacţiunea cu sisteme de învăţământ universale (acasă, în limba dorită), de şcoli virtuale în care vor învăţa elevi din locuri diferite pe glob (ajutaţi de profesori electronici), de învăţarea la vârste mici a cunoştinţelor din domenii ştiinţifice avansate.
Poate dependenţa de computer va fi o problemă socială gravă - ca urmare a generalizării accesului populaţiei la computere - ori poate engleza va deveni limba oficială a Terrei. Este foarte probabil ca accesul la informaţiile publice să fie generalizat, învăţarea la distanţă să fie principala formă de învăţământ pe planetă, iar roboţii să devină o realitate cotidiană. De asemenea, este posibil să existe şcoli cu un singur elev şi şcoli în care fiecărui elev să îi fie alocat un număr de profesori.
Cum ne pregătim pentru această lume? Ce vom mai păstra din vechile obiceiuri prin care învăţăm? Un răspuns posibil ar fi ameliorarea performanţelor umane (fizice, mentale) prin metode farmaceutice sau cu ajutorul implanturilor şi informarea permanentă cu tot ce înseamnă noul ştiinţific.
Liliana Iacob
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Citind, prima imagine care mi-a venit in minte a fost cea a lui Dexter, din celebrul desen animat, incercand sa invete franceza in somn(si reusind, dar, din nefericire pentru el, doar o propozitie, din cauza unei defectiuni in "aparatul de studiu"). Desi fictiune in prezent, nu cred ca este exclus ca intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat procesul de invatare sa se faca intr-o maniera tehnologizata si, de ce nu, in somn.
RăspundețiȘtergere