E ştiut deja că producătorii de automobile au mari probleme din cauza puterii de cumpărare tot mai scăzute a cumpărătorilor americani şi europeni. Unii dintre foştii lideri ai industriei - GM, Ford, Chrysler - au cochetat cu falimentul, dar pentru moment au fost salvaţi prin finanţare guvernamentală.
Într-un articol precedent, spuneam că actuala criză va avea şi efecte pozitive, iar unul dintre ele va fi reorientarea industriei auto către produse mai economice şi mai puţin poluante. Salonul auto de la Detroit, din ianuarie 2009, a arătat semnale foarte puternice în sensul ăsta: automobile cu propulsie integral electrică, automobile cu propulsie hibridă, dar şi alte modalităţi tehnice de a reduce consumul de combustibil. Şi, bineînţeles, un număr tot mai mare de maşini dotate cu motoare de putere mică.
Te invit să vezi imaginile câtorva dintre automobilele cele mai interesante din acest punct de vedere. Textul care însoţeşte imaginile este în germană, dar multe imagini vorbesc de la sine. Mi se pare foarte interesantă oferta companiei chineze BYD care susţine că van-ul lor full electric (imaginile 14-18 în slide-show-ul menţionat) are o autonomie de 400 km, bateriile pot fi reîncărcate la 50% din capacitate în doar 10 minute, iar capacitatea totală poate fi restabilită în cca. o oră de încărcare la o priză obişnuită. Pare greu de crezut, dar e bine de ştiut că BYD a fost iniţial producător de acumulatori şi că are o finanţare din partea faimosului investitor american Warren Buffett.
Aşa cum spun deseori, chiar dacă aceste prototipuri vor ajunge pe piaţă cu performanţe mai reduse faţă de cele anunţate, sau vor fi prea scumpe la început, trebuie notată tendinţa care devine foarte clară. Următorii ani vor veni cu noi progrese în domeniul acumulatorilor, ori al propulsiei bazate pe hidrogen, aşa că la un moment dat în următorul deceniu, automobilul care să nu mai ardă combustibili fosili va deveni banal pe şoselele lumii. O tendinţă şi mai importantă: conştientizarea de către tot mai multă lume a problemelor pe care le ridică degradarea mediului înconjurător. Criza să trăiască!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Tu cum vezi problema asta?