1 august 2016

Internetul e abia la început!

Am dat peste o carte a lui Kevin Kelley în care susține că internetul e abia la "începutul începutului". M-am gândit că omul exagerează, că totuși față de ceea ce aveam noi prin anii '90, internetul de azi e rapid, bogat și interactiv. Îmi amintesc cum aduceam pagini web pe dischete (dacă mai știi ce-s alea) de la locul de muncă prin 1995, pentru că acasă nu aveam internet încă, iar acum am internet de mare viteză pe telefon! Mai este și Google care te ajută să găsești informațiile atât de ușor... Dar după vreo 2-3 minute de gândit mai profund, m-am întrebat ce-ar putea să mai apară.

Si am văzut la orizont o convergență (ce-mi place termenul ăsta! :)) de tehnologii care ar putea da un impuls exponențial internetului și, evident, i-ar da mare dreptate autorului citat mai sus. Informația științifică se dublează la 5-7 ani, dar informația produsă de utilizatorii de Facebook sau de Youtube are o rată mult mai mare de creștere. Inteligența artificială va fi capabilă să converseze cu utilizatorii, să producă noi conținuturi și deja au apărut articole scrise de computere ori melodii compuse de creiere pe siliciu. Urmează cărțile, filmele... orice fel de conținut care este azi produs doar de oameni. Mai adaugăm rețelele mobile 5G cu rate de trasfer de cel puțin 1 Gb/secundă sau interfețele holografice (vezi Hololens) și întrezărim un internet de altă magnitudine.

Dar următorul nivel (peste încă vreo 5-10 ani față de cel preconizat în paragraful anterior), ce va fi? Creiere conectate direct la rețea, miliarde de camere video și de senzori care colectează date non-stop, rețele mobile 6G, inteligență artificială bazată pe computere cuantice, realitate virtuală hiperrealistă... nu mai am idei.

Cum îți imaginezi web-ul peste 5 sau 15 ani? Cum și unde îl vei folosi? Ce va schimba radical în viața ta?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tu cum vezi problema asta?