31 ianuarie 2015

Tehnologia deșertului

Întors din Abu Dhabi, unde am participat la ceremonia de acordare a Premiului Zayed Future Energy, pot să povestesc despre cele văzute și din perspectivă tehnică, așa cum îi șade bine acestui blog.

Și am văzut destule, de la orașul Abu Dhabi construit practic pe nisip - care se zărea printre firele de iarbă irigate cu apă de mare desalinizată - la Masdar, orașul care prefigurează viitorul așa cum îl văd cei din Emirate: alimentat exclusiv cu energie solară, cu clădiri construite ingenios astfel încât să nu consume inutil energie, fără să polueze și capabil să recicleze aproape în totalitate deșeurile.

În același Masdar am vizitat centrul de cercetări avansate unde am văzut pentru prima dată în viață o sală pentru dezvoltarea de micro și nanosisteme, unde concentrația impurităților din aer este redusă de mii de ori față de cea normală, fiindcă și un fir de praf poate face... praf un microprocesor. Într-o altă încăpere am văzut un microscop electronic cu o rezoluție de 0,8 Angstrom!!! Ce-i drept, și prețul e pe măsură: 5 milioane de dolari.

Apoi am participat la conferința de lansare a avionului Solarimpulse2, care va zbura în jurul lumii folosind doar energia solară. Este o demonstrație că putem face mai mult fără să folosim combustibili poluanți.

Toate acestea, plus tehnologiile pe care le-am văzut la expoziția Future Energy Summit îmi dau convingerea că mergem pe calea cea bună în privința modului în care producem și folosim energia. Mai sunt multe de făcut, dar oamenii înțeleg și învață.

Le mulțumesc membrilor echipei de la Petru Rareș pentru că mi-au oferit această oportunitate prin dăruirea cu care au lucrat la proiect!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tu cum vezi problema asta?