Hamburg dă semnalul - și ce semnal! - unei schimbări radicale în relația noastră cu automobilele. Vrea să le excludă complet din spațiul urban, dezvoltând numai piste pentru pietoni, biciclete și pentru transportul public. Planul este pentru următorii 20 de ani, ceea ce nu e de mirare având în vedere că e vorba de nemți.
Am mai văzut un proiect cu piste suspendate pentru biciclete la Londra, iar în Emiratele Arabe Unite se înalță un oraș fără automobile (Masdar City), deci vorbim de începutul unei tendințe.
Foarte probabil că și alte orașe se vor gândi la planuri asemănătoare, așa că tendința ar putea deveni ditamai curentul. Un oraș care să combine optim pistele suspendate pentru cicliști, cu metroul, cu taxiurile electrice fără șofer, cu trotuarele rulante și cu spațiile pietonale ample poate fi foarte plăcut pentru traiul de zi cu zi. Fără zgomot, fără gaze de eșapament și fără agresiunea șoferilor...
Asta va pune presiune pe industria constructoare de automobile care va reacționa cumva. Fie va produce automobile care nu poluează și care nu produc accidente (știu că se străduiesc, dar e loc de mai bine), fie automobile zburătoare, fie își vor schimba profilul de producție. Sigur, și falimentul poate fi o variantă, în special dacă startup-ul Uber va avea succes cu eficientizarea modului în care folosim automobilele.
Atenție mărită producători de componente auto și distribuitori de automobile! Probabil că vremurile de glorie când oamenii cumpărau foarte multe autoturisme nu se vor întoarce, cel puțin nu în Europa.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Tu cum vezi problema asta?