Elevii îşi iau notiţe pe tabletă, caută informaţii - în timpul orei - pe internet folosind telefonul mobil. La intrarea în şcoală se înregistrează electronic cu ajutorul unei cartele şi sunt monitorizaţi prin camere video digitale. Unii dintre ei îşi fac referatele / portofoliile sub formă de blog ori le pun întrebări profesorilor pe Facebook. Chiar şi cataloagele au devenit electronice.
"Stai un pic, unde se întâmplă aşa ceva?" Ai putea să te întrebi asta dacă au trecut câţiva ani de când nu mai eşti elev. Se întâmplă acum în liceul în care predau şi, sunt convins, în alte licee româneşti. Azi am văzut la oră primul elev care-şi nota ideile lecţiei pe o tabletă, de unde mi-a venit ideea acestui articol. Având perspectiva asta, oare vor mai trece mulţi ani până ce vom avea roboţi pe post de profesori? În Coreea de Sud şi în Japonia s-au făcut primii paşi în această direcţie...
E bine, e rău? Depinde cu ce scop folosim tehnologiile pomenite. Oricum, e cert că elevilor le plac (nu şi cataloagele, evident :-)), aşa că profesorii ar face bine să se adapteze. De dragul viitorilor adulţi.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Tu cum vezi problema asta?